Budapest Keleti PU Baross téri végfal
A Budapest Keleti Pályaudvar Baross téri végfalának acélszerkezetét, műemlék jellegű szerkezetként gyártottuk, illetve szereltük, követve a 115 évvel korábban épített eredeti szerkezet míves jellegét
A keleti pályaudvar rekonstrukciós munkálatainak keretén belül szükségessé vált a 115 éve épült csarnok tetőszerkezetének, valamint végfalainak cseréje.
A feladat a szokásostól teljesen eltérő egyedi megoldást követelt, tekintve, hogy utas, vonatforgalom mellett kellett a 18 hónapig tartó tetőcserét és felújítást elvégezni. Egy olyan mozgatható kocsi szerelőállványt építettünk a csarnok tetőszerkezet alá, mely a csarnok hossztengelye mentén, arra alkalmas ideiglenes pályán végigmozgatva róla a tetőcsere munkálatait elvégezhettük
A mozgatható kocsi-szerelőállvány 40m-es fesztávú, 30m széles, tartószerkezeti és statikai szempontból teljesen újszerű térbeli szerkezet (pl. a főtartó övei feszített pászmák), egyedi gyártmány. Külön kihívást jelentett, ennek a statikailag bonyolult térbeli szerkezetnek az üzemelő pályaudvar melletti, elemenkénti lebontása.
Mozgatható, aláfeszített szerelőállvány



